snipan.com

snipan.com Träbåt, Ålandssnipa, två ägare, 7,5m lång, 2,4m bred, Albin O41 4 cyl bensinmotor, Solex 26 VBN förgasare, fernissad, bottenmålad

tisdag, maj 23, 2006

Sharealike

posted by Joche @ tisdag, maj 23, 2006 

Igår fick jag hem ett brev från Svenska Sjö:

"En förutsättning för att kunna vi skall kunna försäkra Din båt är att den är säkerhetsbesiktigad inom de senaste 5 åren och att besiktningsprotokollet skickas till oss tillsammans med ett aktuellt fotografi på båten" (Exakt avskrift)
Jag glömde såklart kolla om det ligger något besiktningsprotokoll i båten.

Nyckekopieringen lyckades, tror jag. Det är tydligen ett jäkla meck med nycklar från Alfa. Den jag skulle kopiera har varit kopieringsskyddad, men det skyddet har tagits bort, så nu fick man kopiera fritt. Det spännande var att den här nyckeln kostade 120 att kopiera, de flesta andra 65. Tydligen ALFA igen. Jag fick lära mig om olika nyckelämnen och hur de varierar mellan tillverkarna likaså hur deras referenssystem funkar.
En dag då man inte lärt sig något är en dålig dag