snipan.com

snipan.com Träbåt, Ålandssnipa, två ägare, 7,5m lång, 2,4m bred, Albin O41 4 cyl bensinmotor, Solex 26 VBN förgasare, fernissad, bottenmålad

söndag, maj 28, 2006

Energi

posted by Joche @ söndag, maj 28, 2006 


Ny laddaren är också gul.

Gårdagens båtunderhåll blev mestadels motionering av levern eftersom det nyladdade batteriet alls inte var särskilt kraftfullt; det gav på sin höjd en 45 sekunders startmotortid. Det gav oss o andra sidan lite mer tid att inmundiga fredagens inköpta drycket.

Imorse var jag på biltema och köpte en värsting batteriladdare, sen tillbringade jag lunch och eftermiddag med att fixa iordning förvaringsdetaljerna i båten. Nu är allt farligt på styrbord sida och alla verktyg på babords dito. Var vi skall ha ölen vet jag inte, men jag funderar på en öl-dispenser. Skall installera sketch-up och visa senare.

Jag tog med två av våra tre batterier hem och kör en i taget på MAX-laddning = 15A, det borde kunna skrämma upp dom en aning. Tomas är förväntad att ta tag i laddningen av det tredje batteriet, så att det finns tre maxladdade batterier vid nästa startförsök.
Det var en fantastisk bryggseglats under eftermiddagen, nästan lite för varmt faktiskt.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är lugnt... de ordnar saj...

5/29/2006 04:59:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home